Greitieji kreditai patyrė dar vieną smūgį. Šį kart juos nubaudė paieškos sistemų gigantas Google. Nuo liepos 13 dienos įsigalios nauja reklamos paieškos sistemose (Adwords) politika. Jos pasekmės kreditų kompanijos yra labai aiškios: kreditoriai, teikiantys savo paslaugas trumpesniam nei 60 dienų laikotarpiui, negalės reklamuoti savo paslaugų. Jau iki šiol norinčios save reklamuoti kredito kompanijos turėjo įgyvendinti Google iškeltus reikalavimus – pateikti aiškią informaciją apie savo teikiamus kreditus tituliniame svetainės puslapyje. Tokiu būdu buvo siekiama, kad tiek pats reklamuotojas, tiek lankytojai ir potencialūs klientai galėtų aiškiai suvokti teikiamų greitųjų kreditų sąlygas. Toks draudimas galios visos kompanijoms, teikiančios kredito iki 60 dienų gavimo galimybę, nepriklausomai nuo to ar ir kiek tokio kredito yra suteikiama.

Tiesa, remiantis smulkiųjų vartojimo kreditų asociacijos Lietuvoje prezidento komentaru, toks draudimas neturėtų smarkiai paveikti rinkos ir jos žaidėjų. Pasirodo, kad dabar tendencija yra tokia, kad dauguma žmonių skolinasi kur kas ilgesniam laikotarpiui nei tas, kuris yra draudžiamas. Todėl tikėtina, kad nuo liepos 13 dienos tiesiog nebematysime suteikiamos galimybės skolintis trumpesniam nei dviejų mėnesių laikotarpiui.

Ką tai reiškia vartotojams?

Pagrindinis klausimas, kurį norime iškelti ir kuris yra aktualiausias mūsų skaitytojams yra šio draudimo įtakos kreditų vartotojams analizė. Įtaka bus dvejopa. Kai kurios įmonės tikėtina, kad tiesiog praras galimybę reklamuotis Google paieškos sistemoje ir kitose šios korporacijos produktuose. Pavyzdžiui, sunkiai tikėtina, kad tokia bendrovė kaip smscredit staiga pakeis savo verslo modelį. Priminsime, kad visi šios bendrovės teikiami greitieji kreditai internetu turi maksimalų 30 dienų grąžinimo terminą. Noras tęsti reklamavimo galimybę arba bandymas ją apeiti reikalautų, kad bendrovė pakeistų visą savo verslo modelį. Tai reikštų ne tik atsisakymą teikti tokio trumpo laikotarpio kreditus, bet ir ryškų prailginimą. Vargu, kad smscredit ir ją valdanti 4finance Group imsis tokių veiksmų. Labiau tikėtina, kad bus atsisakyta galimybės reklamuotis Google ir bus skirtas prioritetas reklamai kitose kanaluose. Mažai tikėtina, kad be šios įmonių grupės atsiras daugiau tokių, kurios atsisakys keisti greitojo kredito teikimo sąlygas. Tačiau konkretūs veiksmai matysis artėjant vasaros viduriui. Iki tol galime tik spekuliuoti.

Bet viena išvada yra ganėtinai aiški – ieškodami kredito paslaugų internete, mes matysime gerokai mažiau reklamų. Tikėtina, kad dėl to išaugs tokių kredito palyginimo puslapių kaip www.AmCredit.lt populiarumas. Bet kaip ir rašėme – kiek konkrečiai įmonių bus paveikta kol kas lieka neaišku.

Dar vienas poveikis vartotojams kils iš pasikeitusių kredito grąžinimo sąlygų. Mažai abejotina, kad dauguma kredito bendrovių nepakeis savo sąlygų. To pasekoje vartotojai praras galimybę skolintis trumpesniam nei 60 dienų laikotarpiui. Galbūt tai tik padės smscredit įmonei, kuri, tikėtina, kad liks vienintelė teikianti tokio tipo ir tokios grąžinimo trukmės greituosius kreditus. Ar tai paveiks jus priklausys nuo to, kokio tipo kreditai yra reikalingi.

Esant reikalui skolintis trumpesniam nei 60 dienų laikotarpiui, vartotojas susidurs su problemomis. Ne dėl to, jog toks kreditas nebus prieinamas, nes visi faktai rodo, kad smscredit tokią galimybę išlaikys, bet dėl to, kad ši bendrovė taps dominuojančiu žaidėju šioje rinkoje. Didelių kainos šuolių baimintis nereikėtų, bet tikėtina, kad naudodamasi savo padėti, bendrovė pakeis palūkanų struktūrą bent šiek tiek. Tai turėtų neigiamai atsiliepti vartotojams, kurių poreikiai reikalauja tokio trumpo laikotarpio kreditų.

Draudimai greitųjų kreditų reklamai

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *